gemi makineleri
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

YAĞ VE YAĞLAMA İLE İLGİLİ ELEMANLAR

Aşağa gitmek

YAĞ VE YAĞLAMA İLE İLGİLİ ELEMANLAR Empty YAĞ VE YAĞLAMA İLE İLGİLİ ELEMANLAR

Mesaj  Admin Perş. Ara. 04, 2008 11:59 am

YAĞ VE YAĞLAMA İLE İLGİLİ ELEMANLAR

1. GRESÖRLÜK (HIGH PRESS GREASE GUNS)
Makine dairesindeki muhtelif yerlere ve pompa gresörlük memelerine gres basmak için kullanılır. Ucunda flexible hortum veya metal boru mevcut olup ağızları gres memelerine geçecek şekildedir. Tüp 300 mm uzunluğunda olup bağlantısı M10’dur. Gres hacmı 0,5 lt’dir. Gres, gresörlük üzerindeki kolun (aşağı yukarı hareketi) vasıtasıyla pompalanır.
2. MEME (GRESÖRLÜK MEMESİ) (GREASE NIPPLES/FITTINGS)
Dip burcu ve boğazı greslenen pompalar ile greslenmesi gereken her hareketli parçada gres memesi kullanılır. Düz, yuvarlak ve honi baş gibi pek çok çeşidi vardır. Memeler talep edilir veya kullanılırken tipi ve bağlantı dişi önem kazanır. Bazı durumlarda memenin boyu da lazım olabilir. (ambar kapakları vs. gibi yerlerde) Meme ağızlarında check valf görevi gören bir adet bilya vardır.

Meme başları düz olabildiği gibi 30, 45, 65 ve 90 derece eğik te olabilir. Ayrıca meme bağlantı dişleri M6x1, M8x1, M10x1 ile 1/8″ ve 1/4″ (ince diş) olabilir. Gemide en az 20-30 adet yedek meme olmalıdır.
3. YAĞDANLIK (OIL CANS)
El ile yağlanması gereken yerlerde kullanılır. Arka tarafındaki ufak parçaya baş parmak ile (el ile çalışan pompa) basılıp yaylandırılması ile yağı küçük miktarlarda pompalar. Çelik gövdeli olup yağ haznesi 250 ccm’dir. Her gemide bir-iki adet olur.
4. HİDROLİK POMPA (HYDROLIC PUMP AND CYLINDERS)
El ile hareketli bir pompa çeşididir. Pompa kolu aşağı yukarı hızlı bir şekilde hareket ettirilerek yağ 0-1000 bar arasında basınçlandırılır. Bu yüksek basınç sayesinde ana makine ve jeneratör yatakları ve kaverleri kolayca sökülüp takılabilir. Bunun için pompa çıkışındaki bir hidrolik hortum kollektöre (sağ alttaki) bağlanır, duruma göre 2 ya da 4 flexible hidrolik hortum da sökülüp takılacak yerdeki jack’lara monte edilir. Pompanın el ile tahriki ile hortum ve jack’lara basınçlı yağ verilir ve hidrolik jack’ların bir miktar (3-5 mm) açılması sağlanır. Burada yapılan olayın amacı jack’ların vira edildiği saplamanın (uzama katsayısına göre) boyunu uzatmaktır. Üstteki şekilde bir hidrolik pompa, hortum ve jack, sağdaki şekilde ise bir kollektör görülmektedir. Altta ise değişik şekillerde jack’lar görülmektedir.

Yine buna benzer şekildeki bir pompa ile aynı şekilde (el ile hızlı pompalama yoluyla) enjektörlerin basınç ayarı ve yakıt kamçılarının sağlamlığı test edilebilir. (Ancak burada uzatma diye bir olay olmayıp basınçla enjektör içindeki yayın tansiyonu aşılmaya çalışılır.) Bu pompanın hidrolik pompa ile karıştırılmamasında fayda vardır.
Kaver ya da yatak somunlarının hidrolik pompa ile sökülmediği gemiler de mevcuttur, bu gemilerde somunların sökülüp takılmasında tork anahtarı veya hava tabancası kullanılır.
5. HİDROLİK KRİKO (HYDRAULIC RAMS)
Sıkışmış parça ve pinleri çıkarmak veya ağır parçaları bir miktar kaldırmak amacıyla kullanılır. Hidrolik pompa da olduğu gibi bir kol vasıtası ile çalışır. Kaç ton kaldırabiliyorsa o şekilde anılır ve talep edilir. (10 Ton’luk kriko gibi) 3, 5, 8, 10, 12, 15, 20, 25, 30 ve 50 ton kaldırma gücüne sahip krikolar mevcuttur. Ancak krikoların pistonları hidrolik jack pistonlarından çok daha fazla hareket eder. (3-5 mm yerine örneğin 100-250 mm gibi)
Admin
Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 9
Kayıt tarihi : 03/12/08

http://gemimakineleri.yetkinforum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz